در حال بارگذاری ...
...

‌‌مرادی‌ کارگردان تئاتر که به زودی برای اجرای دو نمایش راهی رومانی می‌شود، گفت:«روی دو نمایشنامه"الکتر" و"رومئو ژولیت" کار کردیم که حاصل آن دو اجرا با دو رویکرد کاملاً متفاوت است. در نگاه به نمایشنامه"الکتر" رویکردی تکنیکی داشتیم؛ به این معنی که از سه منظر فضاسازی، میزانسن و تصویر نمایشی توانستیم به یک اجرای مینیمال برسیم.»

‌‌مرادی‌ کارگردان تئاتر که به زودی برای اجرای دو نمایش راهی رومانی می‌شود، گفت:«روی دو نمایشنامه"الکتر" و"رومئو ژولیت" کار کردیم که حاصل آن دو اجرا با دو رویکرد کاملاً متفاوت است. در نگاه به نمایشنامه"الکتر" رویکردی تکنیکی داشتیم؛ به این معنی که از سه منظر فضاسازی، میزانسن و تصویر نمایشی توانستیم به یک اجرای مینیمال برسیم.»

"کیومرث مرادی" معتقد است دو نمایشنامه"الکتر" و"رومئو و ژولیت" را با دو رویکرد متفاوت برای اجرا در جشنواره سینایا آماده کرده است.
‌‌مرادی‌ کارگردان تئاتر که به زودی برای اجرای دو نمایش راهی رومانی می‌شود، درخصوص دو نمایشی که با دانشجویانش آماده کرده به سایت ایران تئاتر گفت:«روی دو نمایشنامه"الکتر" و"رومئو ژولیت" کار کردیم که حاصل آن دو اجرا با دو رویکرد کاملاً متفاوت است. در نگاه به نمایشنامه"الکتر" رویکردی تکنیکی داشتیم؛ به این معنی که از سه منظر فضاسازی، میزانسن و تصویر نمایشی توانستیم به یک اجرای مینیمال برسیم.»
وی با بیان این که فقط به نمایشنامه"الکتر" اکتفا نکرده، گفت:«از پایان نمایش"اورستیا" و بازگشتن آگاممنون از جنگ و کشته شدنش به دست همسرش شروع کردیم. چیزی که در این مسیر برایم جالب به نظر می‌رسید، جست‌وجوی دلایل انتخاب موضوع این جشنواره بود. سرانجام به دو واژه جنگ و نفرت رسیدم. جنگی که آگاممنون آغاز می‌کند و نفرتی که خانواده او را در برمی‌گیرد.»
وی درباره شیوه اجرایی این نمایش توضیح داد:«رویکردمان مانند اجراهای کلاسیک پیچیده نیست. فضاسازی با مَتریال و تصاویر ساده انجام شده تا این تراژدی عظیم را هر چه نمایشی‌تر و بدون اتکا به دیالوگ روی صحنه ببریم.»
وی در خصوص پرداختن به عشق و نفرت در نمایشنامه"رومئو و ژولیت" گفت:«در این اجرا که از نظر زمانی معاصرتر محسوب می‌شد، می‌توانستیم نگاهی امروز‌ی‌تر داشته باشیم. بنابراین دو رومئو و ژولیت ساختیم. یک زوج امروزی که زندگی‌شان جز به تکرار و انتظار غیرقابل دسترسی برای دیدن همدیگر نمی‌گذرد و دیگر رومئو و ژولیت قدیم که عاشق هم می‌شوند و سرانجام خودکشی می‌کنند. این دو نمایش به طور موازی پیش می‌روند.»
وی توضیح داد:«نمایش رومئو و ژولیت‌ اصلاً متکی بر دیالوگ نیست بلکه بر تصویر اتکا دارد. در واقع نمایش می‌تواند آینه تمام نمای انسان مدرن در دنیا باشد.»
مرادی که این پروژه را با دانشجویان دانشگاه آزاد به انجام رسانده، درباره اعضای گروهش گفت:«اعضای گروه از دانشجویان ترم آخر و در شُرف فارغ‌التحصیلی هستند که در رشته بازیگری، کارگردانی، طراحی صحنه و موسیقی تحصیل می‌کنند. در بخش بازیگری بهار کاتوزی، نازگل نادریان، محسن رستگار و مهرداد ایرانمنش حضور دارند. طراحی صحنه را احمد کچه‌چیان، موسیقی را آنکیدو دارش به عهده دارد و دستیار کارگردان محمدرضا مافیان است. دراماتورژی کار را نیز دکتر نغمه ثمینی بر عهده دارد.»
وی در پایان با تشکر و قدردانی از تلاش دیگر استادان شرکت کننده در بازبینی آثار گفت:«از این که گروه ماه به عنوان نماینده دانشگاهیان ایران انتخاب شد و از این که به ما فرصت داده شد نماینده دیگر استادان حاضر ـ هما جدیکار و سپیده نظری‌پور ـ باشیم، ممنونم.»